رونق مساجد مانع از گسترش جرایم در جامعه می شود
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'سید محمد حسینی شاهرودی' روز سه شنبه در آیین افتتاحیه جشنواره ملی مسجد، پیشگیری از وقوع جرم و سلامت اجتماعی در سنندج افزود : مساجد، جایگاهی بسیار مناسب برای تعاون اجتماعی مسلمانان و مشاركت آنان در برطرف كردن نارسایی ها و آسیب های اجتماعی و ارتكاب آحاد جامعه بخصوص جوانان به جرایم است.

وی با بیان اینكه مسجد بار هدایت فكری و تربیتی نیروهای جامعه را بر عهده دارد، اظهار داشت: در سایه رفت و آمد افراد جامعه به مساجد، اخلاق و آداب و خط مشی آنان تا حدودی هویدا می شود كه این مهم خود راهكاری برای مقابله با گسترش جرایم است.

وی تصریح كرد: منشاء تمامی كارهای خیر مسجد است و خداوند هر كاری را كه بخواهد انجام دهد مبنای آن را بر مسجد قرار می دهد, چرا كه این مكان معنوی اصلی ترین مركز برای تعلیم و تربیت و بنیادی ترین پایگاه دینداری و حركت به سوی دین است.

نماینده ولی فقیه در كردستان با اشاره به اینكه مسجد منشاء عزت و سربلندی امت اسلامی به شمار می رود و كسانی كه اهل این مكان معنوی هستند جزو هدایت شوندگان می باشند افزود: اولین اقدام پیامبر(ص) بعد از بعثت نیز ساخت مسجد بود كه این مهم اهمیت این پایگاه اجتماعی و فرهنگی را در اسلام نشان می دهد.

وی خاطر نشان كرد: مساجد در حفط سلامت اجتماعی بسیار تاثیر گذار است, لذا حفظ و رونق مسجد و توجه به ابعاد و كاركردهای مختلف آن در راستای حفط اسلام و پاسداری از نظام و دور نشدن از اهداف آن یك ضرورت اجتناب ناپذیر است.

ك/2/7348/533/320





:: برچسب‌ها: معماری , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: